David Port, un jurnalist freelancer din Denver, specializat în mici companii şi probleme financiare şi energetice, explică într-un articol pentru Entrepreneur.com cum poţi să lansezi un business în 10 zile. El schiţează paşii care trebuie făcuţi în fiecare zi.

computer-laptop-work-office

Ziua 1. Schiţarea unui plan de afacere

Port dă exemplul a doi prieteni, Nick Friedman şi Omar Soliman, care au reluat un business plan pe care-l elaboraseră mai demult. Investiţia lor iniţială de 80.000 de dolari, dintre care 30.000 doar erau ai lor, s-a transformat într-o afacere de succes cu 500 de angajaţi şi 47 de francize americane.

Ziua 2. Studierea pieţei

Cercetarea de piaţă este vitală pentru un nou start-up, susţine Ken Yancey, CEO la SCORE, o mică organizaţie de mentorat pentru start-up-uri. El recomandă compararea produselor şi serviciilor oferite de noua companie cu cele existente pe piaţă. De asemenea, trebuie identificaţi clienţii potenţiali şi studiate reglementările legale care se aplică afacerii respective.

Pe de altă parte, jurnalistul dă exemplul lui Jeff Turner care, înainte de a lansa în 2010 compania de succes National Storm Shelters, a participat la numeroase conferinţe şi evenimente, în cadrul cărora a discutat cu potenţiali clienţi şi concurenţi.

Totuşi, Port recomandă ca acest proces de studiere preliminară a pieţei să nu dureze prea mult pentru a nu se ajunge la un blocaj. Pentru întrebările care apar pe parcurs, el sugerează căutarea unui coach care să-şi ofere serviciile gratuit, în primă fază.

Ziua 3. Consolidarea brandului

Identitatea vizuală, numele şi logo-ul contează mult. Noile start-up-uri pot apela la servicii online de creare de logo-uri, precum  LogoMaker sau Logoworks. Odată stabilit logo-ul, se pot printa hârtiile cu antet, cărţile de vizită şi alte materiale de marketing.

Nu este însă de ajuns. Start-up-urile au nevoie de o prezenţă online pentru a-şi consolida brandul, ceea ce implică crearea de conturi pe Facebook, Twitter şi LinkedIn.

Ziua 4. Înregistrarea afacerii

În funcţie de natura start-up-ului, se impune consultarea unui jurist pentru înregistrarea mărcii, a ideilor sau a produselor, şi pentru legalizarea acordurilor de parteneriat cu alte firme.

Ziua 5. Găsirea unor angajaţi ieftini, dar motivaţi

Jurnalistul dă exemplul unui tânăr antreprenor, Jeremy Ostermiller, fondatorul companiei Altitude Digital, care a selectat doi absolvenţi ca interni pe care i-a pus imediat la treabă, promiţându-le să-i angajeze full-time după trei luni, dacă lucrurile merg bine pentru companie.

Ziua 6. Start la vânzări

Pentru vânzări, este nevoie de un networking serios, de la participarea la diferite evenimente, la anunţarea propriului anturaj despre noua întreprindere. Scopul final este acela de a avea o reţea care să sprijine ideile companiei, chiar înainte ca aceasta să fie lansată.

Ziua 7. Influenţarea presei

Pentru a atrage atenţia asupra business-ului şi pentru a începe să vândă, start-up-ul trebuie să-şi facă o prioritate din relaţia cu presa, pentru că beneficiile sunt imediate şi compania devine cunoscută.

Ziua 8. Simularea succesului

Jurnalistul este convins că pentru a reuşi să transformi visul în realitate, trebuie să ai  încredere în succesul afacerii. Chiar dacă firma nu este mare, ea trebuie să dovedească asta, pentru a-şi creşte credibilitatea în ochii clienţilor.

Ziua 9. Banii sunt prioritatea

Mulţi antreprenori care fondează un start-up sunt nevoiţi să facă foarte multe lucruri simultan. Jurnalistul recomandă însă ca planificarea strategică, angajările şi programele de marketing să fie trecute pe planul doi, după producerea de bani.

Ziua 10. Petrecerea de lansare  

Port recomandă ca, odată pusă temelia afacerii, antreprenorul să-şi invite cunoştinţele, prietenii, familia şi clienţii la o mare petrecere de inaugurare. Astfel, compania îşi întăreşte imaginea.

Mai mult, antreprenorul trebuie să le mulţumească tuturor celor care au ajutat la lansarea start-up-ului şi să caute să obţină feedback de la oaspeţii săi. Aceştia vor deveni un focus grup extrem de util pentru noua companie, pe care o vor ajuta şi cu idei şi ponturi.

Hai să bem o cafea împreună și să îți explic în detalii cum să începi o afacere în 10 zile sau consultă pagina noastră cu servicii aici.

P.S. Nu uita să te abonezi la www.businessmarket.md aici:  https://www.facebook.com/businesmarketmd/

Expertul afacerilor tale!