Unul dintre avantajele faptului că lucrez de mult timp în acest domeniu este că am avut oportunitatea de a lucra cu oameni foarte inteligenți și creativi și doresc să le mulțumesc pe această cale pentru informațiile pe care ți le voi oferi în acest articol.

20160210171424-coworking-man-woman-laptops-design-phone-tablet-table-bloggers-business-networking-online-communication

Având în vedere că următoarele informații nu-mi aparțin, mi se pare corect să le împărtășesc, așa cum au făcut și ei. Sper că următoarele 101 sfaturi îți vor fi de ajutor ție și afacerii tale.

1. TREBUIE SĂ-ȚI CUNOȘTI CLIENȚII

– Descrie persoana care își dorește sau are nevoie de produsul tău.

– De ce ar trebui să-și dorească să cumpere produsul tău?

– Când cunoști motivația lui, îți poți orienta produsul către baza de clienți potrivită.

– Nu poți vinde un produs dacă acesta nu este definit și încadrat într-o categorie.

Notă: O companie farmaceutică a scos de pe piață un medicament pentru răceală pentru că nu puteau remedia somnolența pe care o producea acesta. Cineva l-a redenumit NyQuil și l-a vândut ca un medicament pentru răceală de luat înainte de culcare. Acesta a devenit cel mai bine vândut medicament pentru răceală de pe piață. Doar pentru că produsul tău este bun nu înseamnă că se va vinde. Trebuie încadrat în categoria potrivită. Acest lucru face parte din marketing.

2. PROMOVAREA CU FLYERE

– Flyerele sunt destul de ieftine, aproximativ 1 MDL/flyer.

– Flyerele atrag atenția clientului. Poate că nu-ți vor citi scrisoarea, dar se vor uita la flyerul tău. (Ai 3 secunde la dispoziție pentru a transmite mesajul. Acesta reprezintă timpul, în medie, în care oamenii se uită la o reclamă.)

– Cu un flyer mesajul tău va deveni cunoscut. Îl vor vedea și alți potențiali clienți, nu numai persoana căreia îi este adresat.

3. REALIZEAZĂ UN SONDAJ

– Trimite-le clienților un chestionar pentru a afla ce îi motivează să cumpere un produs.

– În ce domeniu lucrează? Ce reviste citesc? Care este vârsta lor?

– Aceste informații te vor ajuta să afli unde și cum să îți atingi obiectivele.

– Oferă-le clienților un cadou sau un discount pentru completarea chestionarului.

4. UTILIZEAZĂ O ABORDARE FORMATA DIN DOI PAȘI

– Oferă informații suplimentare legate de afacere potențialilor clienți.

Pasul 1: Oferă o fișă informativă gratuită clienților care să evidențieze competența ta.

Pasul 2: Adaugă acești clienți în lista ta și trimite-le mail-uri frecvent.

5. SPUNE-LE CLIENȚILOR ”LA MULȚI ANI!”

– Trimite-le clienților urări cu ocazia aniversărilor (pe care le afli cu ajutorul informațiilor din chestionar).

– Include un cupon, o ofertă specială sau prezintă-le un produs pe care trebuie să și-l cumpere ca și cadou.

6. ASOCIAZĂ-TE CU O ALTĂ COMPANIE

– Împarte cheltuielile pentru publicitate cu o altă companie.

– Datorită împărțirii costurilor, reclamele mari, de calitate superioară sunt mai rentabile.

– Poate fi produsul tău asociat cu un alt produs?

7. TREBUIE SĂ FII CONSECVENT ȘI DEVOTAT

– Studiile arată că un mesaj trebuie repetat pentru a fi memorat.

– Trimite mai multe mail-uri acelorași persoane.

– Dacă vrei să-ți promovezi afacerea prin publicitate, alege-ți o modalitate pe care o poți folosi des.

8. UTILIZEAZĂ TELEFONUL

– Testează o idee nouă prin telefon înainte să începi promoții costisitoare.

– Răspunsul la 100 de apeluri telefonice este similar cu răspunsul la 1 000 de mail-uri.

– Vei obține rezultate mai rapid, costă mai puțin și vei avea un răspuns și un feedback mai bun.

9. MĂREȘTE-ȚI PREȚURILE

– Competitorii tăi și-au mărit prețurile? Poate că și tu ar trebui să faci la fel.

– Prețurile mai mari te separă de mulțime și sugerează că produsul tău este mai bun și merită un preț mai mare. De exemplu: BMW nu concurează cu compania Yugo (din Serbia).

– Ai grijă în această privință. Clientul trebuie să vadă valoarea prețului mai mare.

10. PROMOVEAZĂ TENDINȚELE SAU EVENIMENTELE ACTUALE

– Poți crea o legătură între produsul sau serviciul tău și mediul înconjurător, Jocurile Olimpice sau alte competiții sportive?

– Prin asocierea cu grupuri cunoscute poți să obții interesul celorlalți și o credibilitate valoroasă.

11. OFERĂ-I PERSONALITATE AFACERII TALE

– Folosește fotografii cu tine și/sau angajații tăi în materialele tale promoționale.

– Un citat al persoanei din fotografie exprimă o atitudine prietenoasă și consolidează încrederea în compania ta.

– Răspunsurile la tutoriale și programe cresc mult când sunt utilizate fotografii.

12. FOLOSEȘTE TERMENELE LIMITĂ

Asigură-te că stabilești un termen limită pentru materialele promoționale.

Fii atent la datele de expirare. (În ce zi se termină oferta ta? Cumva pierzi un weekend în plus ?)

13. FRICA DE A NU AVEA PRODUSUL TĂU

– Pentru produsele care îmbunătățesc siguranța personală sau sănătatea, frica poate fi un instrument eficient pentru dezvoltarea afacerii.

– Dacă nu-ți cumpără produsul acum, vor rata ceva. Un discount, un cadou gratuit. Teama de a pierde este mai puternică decât așteptarea de a câștiga ceva.

14. FOLOSEȘTE-TE DE MEDIA

– Trimite scrisori ce conțin subiecte legate de afacerea ta la publicațiile locale.

– Creează o legătură între produsul sau afacerea ta și un eveniment actual care este destul de cunoscut.

– Numele tău și al afacerii tale va fi probabil folosit dacă scrisoarea ta este imprimată.

– Vei fi perceput ca un expert în domeniul tău.

– Poți deține aceste informații datorită unui website sau unei promoții locale sau naționale.

15. PROMOVEAZĂ-ȚI AFACEREA PRIN PUBLICITATE PENTRU MAI MULT TIMP

– Cumpără spațiu publicitar pentru mai multe luni, nu minute.

– Reclame magnetice pentru mașini. Nu uita de spatele mașinii tale. Pune reclame pe spatele portbagajului și pe geamul din spate. Majoritatea oamenilor nu-și notează adresa și numărul de telefon în timp ce trec pe lângă mașina ta. Ei pot să facă acest lucru mai degrabă când mașina este oprită la semafor.

– Folosește reclame autocolante bine gândite sau tricouri.

– Dacă imprimezi un material color scump, roagă-l pe cel care îl imprimă să menționeze prețul acestuia.

– Creează exteriorul unei broșuri în așa fel încât să fie permanent, iar interiorul să poată fi modificat. În acest fel poți imprima cantități mari (5 000 sau mai mult) cu exteriorul broșurii și să lași o parte din ele la firma care le imprimă. Apoi, chiar dacă mesajul tău se modifică va trebui să imprimi doar interiorul broșurii.

– Vei economisi bani dacă vei imprima mai mult la început. Vei economisi de asemenea și imprimând strictul necesar în timp ce compania ta se dezvoltă. Evită broșurile care nu mai sunt de actualitate.

16. VERIFICĂ MATERIALELE PROMOȚIONALE

– Asigură-te că, cărțile de vizită, antetul scrisorilor, broșurile și materialele pentru ambalare sunt de calitate superioară. În privința aceasta nu trebuie să economisești bani.

– Ce tipuri de materiale folosesc competitorii tăi?

– Dacă nu-ți permiți să cumperi broșuri cu 4 culori, alege broșuri cu 2 sau 3 culori. Folosirea culorilor îți crește șansa la răspuns cu 26%.

– Dacă nu-ți permiți 2 culori folosește tonuri de culoare.

Notă: Tonul de culoare poate fi o nuanță mai deschisă sau mai închisă. De exemplu: un vânzător de flori vrea să aibă flori roșii pe marginea broșurii și textul de culoare neagră. Asta înseamnă două culori. Rozul este un roșu în proporție de 50%, nu este altă culoare. Poți avea niște flori roz și niște flori roșii cu un cost suplimentar redus sau fără niciun cost suplimentar, depinde cum lucrează cel care îți imprimă broșurile. Astfel, va părea că ai trei culori: roșu, roz și negru. Folosește griul și vei avea o broșură formată din 4 culori (roșu, roz, gri și negru) la un preț de 2 culori. Pare scump, dar nu este.

17. CREEAZĂ O CARTE DE VIZITĂ DE CALITATE

– Creează o carte de vizită tip broșură. Dacă ai nevoie de o hartă sau alte informații, folosește spatele cărții de vizită.

– O mie de cărți de vizită cu două culori costă în jur de 300-600 MDL și chiar își merită banii.

(Folosește tonuri de culoare – Citește sfatul cu numărul 16 de mai sus și cumpără-ți cărți de vizită cu 3 sau 4 culori.)

– Cum arată cărțile de vizită ale competitorilor tăi? Ce mesaj transmit acestea?

– Împarte câteva cărți de vizită la partenerii de afaceri care ar putea să-ți promoveze afacerea. Împarte câte o carte de vizită fiecărui om pe care îl întâlnești și pune una în fiecare scrisoare (chiar și în facturi).

Notă: Joe Girard, celebrul vânzător de mașini, obișnuia să împartă multe cărți de vizită, de parcă erau confetti la meciurile de fotbal american înepând de la locurile de sus și până la locurile cele mai scumpe de lângă teren. Pe spatele fiecărei cărți de vizită era un discount la orice mașină cumpărata lunea următoare.

18. ”MULȚUMESC” – CUVÂNTUL MAGIC

– Mulțumește-le clienților cu o ofertă specială.

– Mulțumește oricărei persoane care recomandă afacerea ta altor oameni cu o scrisoare de mulțumire, un apel telefonic, discounturi, flori, o cină sau chiar un comision.

– Mulțumește-le furnizorilor tăi de încredere printr-o scrisoare și cu mai multe comenzi.

– Oamenii vor aprecia bunătatea ta.

19. O CARTE DE VIZITĂ PENTRU TOȚI ANGAJAȚII?

– Casierii? Șoferii? Da, ei sunt destul de importanți pentru această mică investiție.

– Ar fi încântați să împartă cartea lor de vizită la fiecare client sau potențial client.

– Vor împărți cărțile de vizită prietenilor și rudelor, iar numele tău va ajunge în și mai multe locuri.

20. TREBUIE SĂ ACȚIONEZI ÎN ACEEAȘI MANIERĂ CA ȘI COMPANIILE DE SUCCES

– Există vreo companie pe care o admiri? Analizează strategiile de marketing ale companiei.

– Alege-le pe cele pe care le poți utiliza și îmbunătățește-le.

– Folosește ce funcționează în cazul tău. Caută tipul de publicitate care îți atrage atenția și adapteaz-o afacerii tale.

21. ORGANIZEAZĂ O PETRECERE

– Invită-ți clienții și prietenii la magazinul sau la sediul companiei tale, servește-i cu băuturi și planifică o prezentare interesantă a produsului sau a serviciului tău.

– Facilitează cumpărarea sau comandarea produselor sau a serviciilor tale pentru clienți. Acceptă cardurile de credit, cecurile, elimină formularele lungi și complicate pentru credite.

– Anunță petrecerea prin intermediul media. Spune-i editorului care se ocupă de rubrica de afaceri că se va desfășura ceva special. Lor le place să descopere produse noi și interesante și să realizeze materiale despre acestea.

– Fii prietenos și sociabil. Dacă personalitatea ta nu este așa atunci cere ajutorul unui prieten care să se ocupe de întâmpinarea celor care vin la petrecere.

22. OFERĂ UN CADOU

– Oferă un produs special care este destul de folositor și care să amintească de compania ta. Un deschizător de scrisori, o cană pentru cafea, un prespapier etc. Caută un produs nou și util.

23. TREI SECRETE ALE MARKETINGULUI

– Trebuie să fii devotat. Alocă o sumă de bani special pentru marketing. Plantează semințele care se vor dezvolta mai târziu.

– Trebuie să fii consecvent. De ce crezi că McDonalds își face publicitate zilnic pe fiecare canal tv? Există cineva în SUA care nu a auzit de McDonalds? Mesajul de marketing trebuie să fie consolidat în mod constant. Clienții tăi te vor uita dacă nu vor mai auzi de tine.

– Trebuie să fii încrezător. Majoritatea planurilor de marketing produc rezultate după cel puțin 60-90 de zile. Fii răbdător, eforturile tale vor fi răsplătite pe termen lung.

24. NU ÎNCERCA DOAR SĂ FACI BANI

– Oferă-le clienților produse sau servicii cu adevărat utile care să te facă fericit și pe tine și pe clienții tăi.

– Trebuie să faci ceea ce îți place, iar banii vor veni.

25. CREEAZĂ UN CONSILIU AL ”CAMPIONILOR”

– Din când în când, organizează într-o cameră o ședință cu zece dintre acești consultanți (prieteni, membri de familie, parteneri de afaceri a căror găndire și ale căror păreri le apreciezi.) și permite-le să critice fiecare aspect al afacerii tale.

– Nu trebuie să fii sensibil, pot fi duri cu tine sau cu produsul tău, dar aceasta este și ideea. Ei pot vedea problemele pe care tu nu le observi. Folosește-te de părerile celorlalți în mod constructiv și dezvoltă-ți afacerea cu ajutorul lor.

26. TESTEAZĂ DIN CÂND ÎN CÂND INTERESUL CLIENȚILOR

– Când prezinți produsul sau serviciul tău clienților, la fiecare 30-45 de secunde pune-le o întrebare pentru a afla dacă mesajul tău a fost recepționat. Dacă aceștia îți vor spune să continui sau vor să ia notițe înseamnă că ești pe drumul cel bun.

– Nu-ți poți vinde produsul dacă mesajul tău n-a fost recepționat.

27. SĂ NU FACI NICIODATA PRESUPUNERI

– Să nu presupui niciodată următoarele lucruri:

– Clientul nu-și permite.

– Clientul nu va cumpăra.

– Clientul nu înțelege produsul.

– Clientul nu va cumpăra mai multe produse.

– Clientul nu se va interesa în legătură cu prețurile competitorilor tăi.

– Clientul nu te va plăcea.

– Pe de altă parte, nu trebuie să presupui nici că opusul ar fi adevărat.

– Trebuie să ai încredere în produsul sau serviciul tău și în nevoia pe care o satisface.

28. PAȘI MĂRUNȚI

– Eschimoșii mănâncă balene, iar termitele mici mănâncă case în același fel, încet.

– Să creezi o companie sau să prezinți un produs nou este o sarcină măreață dacă o abordezi ca un lucru deja realizat. Compania General Motors nu a avut succes de la început. În prima zi în care și-a deschis ușile nu a apărut niciun client, la fel cum probabil ți s-a întâmplat și ție.

– Este important să ai un management bun, un produs încadrat într-o categorie potrivită și o atitudine care să nu te lase să te lași bătut niciodată.

Notă: În septembrie 1992, în ediția revistei Success apare povestea lui Herb Vest. El a deschis o companie care a fost împotriva reglementărilor CPA (Certified Public Acountant = Contabil Public) în fiecare stat. Și-a finanțat afacerea cu ajutorul unor carduri de credit. La un moment dat avea o datorie de 400 000 $ și avea procese intentate împotriva lui. Banca i-a luat mașina, dar el nu a renunțat niciodată. „Întotdeauna am știut că voi reuși.”, a spus acesta. După nouă ani, 9 state și-au schimbat regulile, iar Herb Vest este noul CEO al unei companii de 36 milioane de $. Acesta este genul de determinare, motivație și atitudine de care ai nevoie pentru a avea succes. Ai acest tip de determinare, motivație și atitudine?

29. UTILIZEAZĂ BIBLIOTECA

– Biblioteca deține mai multe informații despre afaceri decât poate să citească un om.

– Bibliotecarii pot căuta și găsi tipul de informație de care ai nevoie. Astfel economisești mult timp.

– Caută cărți timp de două săptămâni și cumpără-le pe cele pe care vrei să le adaugi colecției tale de cărți pentru afaceri.

30. FOLOSEȘTE UN MIJLOC MEDIA PENTRU A CÂȘTIGA ATENȚIA CLIENȚILOR

Dacă cea mai bună modalitate prin care poți crea o legătură cu piața vizată (de exemplu: adolescenții) este radioul, dar ai un mesaj lung, folosește un spot publicitar la radio pentru a-I informa în legătură cu anunțul de vânzare din ziar.

31. PERMITE-LE CLIENȚILOR SĂ-ȘI SPUNĂ PĂREREA ÎN LEGĂTURĂ CU COMPANIA SAU PRODUSUL TĂU

– Facilitează modul în care clienții își spun părerea despre afacerea ta. Contactează-i după ce au cumpărat produsul tău. Trimite-le o scrisoare/mail cu mesajul ”A fost totul în regulă?”, ”Ce mai faceți?” etc.

– Dacă produsul tău are o problemă, cum vei afla despre acest lucru? Nu este mai bine să primești un feedback cât mai repede decât să aștepți până vei avea sute de clienți nemulțumiți?

32. PROBLEMA CU 100% PERFECT (SAU PROBLEMA CU: REALIZAT ÎN PROPORȚIE DE 90%)

– Dacă continui să lucrezi la un anunț, o broșură sau un mail destul de mult, va fi perfect în cele din urmă. Acest lucru este fals.

– Realitatea este că, niciun proiect de comunicare nu poate fi mai mult decât perfect în proporție de 90%. Întotdeauna va exista un lucru care trebuie modificat și îmbunătățit.

– Este mai bine să te mulțumești cu un proiect perfect în proporție de 90% și să-l termini pentru ca acesta să funcționeze decât să continui să lucrezi la el, încercând să-l faci să fie 100% perfect.

– Dacă ai o afacere nouă sau un produs nou, cel mai important lucru este să transmiți un mesaj publicului tău țintă. Ai nevoie de clienți și de cumpărători și ai nevoie de ei cât mai repede. Cu cât întârzii mai mult, cu atât competitorii tăi au mai multe șanse să capteze atenția clienților tăi. Materialele tale vor evolua odată cu trecerea anilor și nu vei fi niciodată cu adevărat mulțumit de ele.

33. CREEAZĂ-ȚI UN FIȘIER SWIPE COPYWRITING

– Un fișier Swipe Copywriting este o colecție de anunțuri și broșuri pe care copywriterii și artiștii le adună sau le iau de la alți artiști pentru acele momente când au nevoie de o idee bună. Nu este bine să copiezi complet, dar multe idei bune pot veni din ceea ce face un om simplu de pe stradă. Iar dacă el realizează ceva, asta înseamnă că și tu ar trebui.

34. ESTE IMPORTANT PENTRU NOI, DECI TREBUIE SĂ FIE IMPORTANT ȘI PENTRU CLIENȚII NOȘTRI

– Doar pentru că unele probleme sunt importante pentru companie nu înseamnă că acestea au vreo relevanță pentru clienții tăi.

– Acesta este un produs al gândirii dezorganizate, iar problema aceasta apare la managerii care nu au experiență.

– Când creezi un proiect, privește-l din punctul de vedere al clientului, nu al companiei. Regula spune că ”trebuie să ai grijă de client, iar el va avea grijă de companie”.

35. OFERĂ-LE CLIENȚILOR TĂI MAI MULT DECÂT CEEA CE SE AȘTEPTAU SĂ PRIMEASCĂ

– În loc de 101 sfaturi pentru afaceri pe care se așteptau să le primească, oferă-le în plus 13 sfaturi.

– Ce lucru mărunt poți să faci pentru clienții tăi, lucru care îi va surprinde fără a genera costuri suplimentare pentru companie?

– Un serviciu bun, în general, nu este observat și nu primește niciun comentariu de la ceilalți. Dar un serviciu excepțional da; iar la fel se întâmplă și cu un serviciu extrem de slab.

Notă: Evită capcana serviciului pentru clienți în care poți să cazi încercând să faci de toate pentru toți. Trebuie să oferi un serviciu la un nivel pe care poți să-l menții în mod constant și profitabil. Nu încerca să îi uimești. Dar dacă reușești să-i surprinzi, cum îi vei surprinde data viitoare? Sau următoarea după aceasta?

36. AFLĂ MAI MULTE INFORMAȚII DE LA FURNIZORII ȘI VÂNZĂTORII TĂI

– Vorbește cu furnizorii și cu agenții de vânzări cu care lucrezi pentru că ei știu mai multe despre competitorii tăi decât oricine altcineva. Câteodată, în timp ce ai o discuție obișnuită cu ei, îți pot oferi fără să-și dea seama informații despre planurile de viitor ale competitorilor tăi.

– În cazul în care competitorul tău este o companie publică, cumpără acțiuni ale companiei. Ca și acționar vei primi rapoarte anuale și trimestriale.

37. ACORDĂ-LE ATENȚIE OAMENILOR CU DIZABILITĂȚI

Ei încep să facă parte dintr-o piață destul de mare. Dacă reușești să mulțumești un subgrup din acea piață îți poți forma o bază de clienți fideli profitabilă.

38. INFORMEAZĂ-TE ÎN LEGĂTURĂ CU DATELE DEMOGRAFICE DIN ZONA TA DE VÂNZĂRI

– Datele demografice sunt foarte importante în zona în care locuiești sau în zona ta de vânzări. Ce naționalitate au cei din zona respectivă? Ce venituri au aceștia? Numărul proprietarilor de case, etc. Acestea sunt informații importante deoarece dacă cei din acea zonă nu-și permit sau nu-și doresc produsul tău atunci afacerea ta va eșua chiar de la inceput.

– Datele demografice sunt disponibile în următoarele locuri: (Acestea nu sunt singurele surse).

– Ziarele locale – Cere o ofertă pentru spațiul publicitar din cadrul acestora.

– Camera de Comerț locală

– Comisia de urbanism a orașului

– Biblioteca – Cere ajutorul bibliotecarilor.

– Posturi de televiziune și de radio locale

39. ABONEAZĂ-TE LA REVISTELE DIN DOMENIUL TĂU

– Ține pasul cu tot ce este nou în domeniul tău abonându-te la revistele de afaceri.

– Poți găsi liste cu toate revistele disponibile la bibliotecă.

– Majoritatea revistelor fac sondaje abonaților lor cu întrebări de genul:

– Cât ar trebui să cheltuiesc pe marketing, publicitate, asigurare etc. în fiecare an? Ce preț ar trebui să aibă produsul meu?

– Din ce grupă de vârstă fac parte cei care cumpără cea mai mare cantitate din produsul meu?

– Care este cel mai de succes mijloc media pentru a-mi promova produsul? TV, radio, newsletter?

– Pentru mai multe, caută o listă completă cu reviste și ziare de afaceri.

40. ABONEAZĂ-TE LA REVISTE CARE TE AJUTĂ SĂ-ȚI ÎNTĂREȘTI ÎNCREDEREA ÎN AFACEREA TA

– Indiferent de starea economiei actuale, oamenii își deschid afaceri întotdeauna. Oamenii conduc afaceri de succes în fiecare zi a anului. Caută reviste care au mesaje pozitive pentru afaceri. Exista o mulțime de reviste. Îți prezint câteva pentru inceput:

– Success – Mesaje pozitive care îți întăresc moralul.

– Inc. – Revista pentru companiile în curs de dezvoltare.

– Entrepreneur – Revista pentru afaceri mici.

41. ALATURĂ-TE UNOR ORGANIZAȚII CARE TE POT AJUTA

– Majoritatea industriilor au organizații care le susțin.

– Poți găsi o listă cu aceste organizații pe internet.

– Comunicând cu oamenii care fac parte din același domeniu poți să-ți faci o idee în legătură cu ce e bine și ce nu e bine să încerci în promovarea afacerii. Întotdeauna poți găsi pe cineva în aceste organizații care te poate ajuta să îți îmbunătățești afacerea. O organizație reprezintă un beneficiu pentru afacerea sau pentru produsul tău.

– Multe organizații au conferințe la care nu poate participa oricine. Conferințele sunt o mină de aur cu informații utile.

42. CE SE ÎNTÂMPLĂ DACĂ OFERTA MEA NU SE POATE COMPARA CU OFERTA COMPETITORULUI?

– Dacă competitorul tău oferă o reducere de 50% timp de patru zile, iar tu nu-ți permiti să te ocupi de un inventar suplimentar în acest timp, ce e de făcut?

– Gândește-te la o ofertă mai bună pentru un timp mai scurt. De exemplu, poți oferi o reducere de 60% doar sâmbăta. Astfel, poți câștiga o mare parte din clienții competitorului într-o zi aglomerată cu reduceri și vei fi perceput ca un loc unde poți beneficia de oferte mai bune.

43. INFORMEAZĂ-TE ÎN LEGĂTURĂ CU NEVOILE SPECIALE ALE CLIENȚILOR TĂI

– Creează o listă pentru a ține pasul cu cerințele clienților în legătură cu serviciile sau produsele speciale și pentru a ști dacă poți să satisfaci cerințele acestora.

– Verificând aceste liste în mod periodic poți să fii la curent cu interesul în produsele sau serviciile noi pe care ar trebui să le oferi.

44. ASIGURĂ-TE CĂ CLIENȚII TE POT CONTACTA

– Imprimă numele companiei, adresa și numărul de telefon pe toate materialele, chiar și pe avizul de expediere și pe facturi.

– Oferă-le clienților tăi cărți de vizită.

– Clienții care sunt nevoiți să caute numărul tău de telefon ar putea să-l găsească mai repede pe cel al competitorului tău.

45. AFLĂ MAI MULTE INFORMAȚII DESPRE CLIENȚII TĂI

– Află mai multe informații despre clienți decât doar informațiile despre profesia sau afacerea lor.

– Fii la curent cu ce apare în ziarele locale și dă-le de înțeles clienților că te informezi în legătură cu aceștia.

46. FII UN EXPERT

– Oferă workshop-uri care vor ajuta compania ta să fie privită ca un expert în domeniu.

– Workshop-urile te ajută să consolidezi relațiile cu clienții actuali, să atragi atenția potențialilor clienți , iar compania ta devine mai cunoscută datorită acestora.

– Alege-ți un subiect care reprezintă un interes major pentru baza ta de clienți actuali și de potențiali clienți.

– Trebuie să păstrezi legătura cu participanții la workshop prin mail sau chiar personal.

47. SCRIE SCRISORI DE VÂNZĂRI

– Datorită comunicării prin mail-uri, fax și telefoanele mobile o mare parte dintre noi nu mai folosește scrisorile. Dar ele reprezintă un mijloc de comunicare eficient și spre deosebire apelurile telefonice aproape întotdeauna ajung la publicul vizat.

– Scrisorile îmbunătățesc imaginea profesională a unei companii, ajută la evitarea neînțelegerilor și de multe ori generează o vânzare.

– Redactează scrisori în care prezinți serviciile companiei tale, cu detalii despre felul în care compania ta a ajutat alt client foarte cunoscut sau pentru a mulțumi unui client pentru comanda efectuată. Scrie cu litere de mână ”Personal” pe spatele scrisorii ca să ai mai multe șanse să primești un răspuns.

– Creează-ți o colecție cu scrisori bine realizate pentru angajați ca să le folosească drept model.

48. ACORDĂ-LE ATENȚIE CLIENȚILOR TĂI

Fii atent la întrebările pe care ți le adresează clienții tăi. Ei te pot informa în legătură cu problemele pe care le-au avut cu o altă companie. Aceștia pot cere informații în legătură cu diversele servicii, politica de returnare a produselor, etc. Organizează o ședință cu angajații tăi și discutați despre tipurile de întrebări pe care ați putea să le întâlniți. Având aceste cunoștințe, poți să le transmiți clienților că vei rezolva problemele lor cu ușurință.

49. UTILIZEAZĂ BILETELELE PERSONALIZATE POST-IT PENTRU A-ȚI PROMOVA COMPANIA

– În fiecare birou sunt folosite aceste bilețele care sunt lipite peste tot. Folosind aceste bilețele personalizate Post-It toată lumea va vedea numele companiei tale aproape în fiecare zi, de la CEO-ul până la recepționistul firmei.

– Dacă aceștia au o problemă pe care o poți rezolva, numele și numărul de telefon sunt chiar acolo, pe bilețelele personalizate.

50. PENTRU REZULTATE CAT MAI BUNE INCADREAZA-TI CLIENȚII IN CATEGORII

– Încadrează-ți clienții în categorii de genul: A, B, C, D, etc. pe baza mai multor criterii, incluzând profitabilitatea, timpul alocat realizării comenzilor și cerințele speciale.

– Vei realiza destul de repede că unele conturi nu au o contribuție foarte mare.

– Creează un plan pentru a informa toți angajații în legătură cu cei mai profitabili clienți pentru care compania ar trebui să depună mai multe eforturi pentru a-i mulțumi.

51. MARKETINGUL NU REPREZINTA O LUPTA INTRE PRODUSE CI O LUPTA A PERCEPTIILOR

– Supa Campbell este pe primul loc în Statele Unite, dar nu și în Marea Britanie

– Supa Heinz este pe primul loc în Marea Britanie, dar nu și în Statele Unite.

– Este o chestiune de percepție. Ai cumpăra un amestec pentru prăjituri de la Pennzoil? De ce nu? Pentru că noi știm că Pennzoil este un ulei de motor. Chiar dacă ar fabrica cel mai bun amestec pentru prăjituri din lume tot va fi foarte greu de vândut pentru majoritatea oamenilor.

52. CEA MAI BUNA MODALITATE PRIN CARE POTI AVEA SUCCES ESTE SA II IGNORI PE COMPETITORII TAI

Prea mulți oameni își fac griji în legătură cu competitorii lor, astfel încât nici nu mai știu ce fac. Dacă ai încredere în perspectiva ta nu trebuie să te mai gândești la competitorii tăi.

53. FII PERSEVERENT IN LEGATURA CU PERSPECTIVA TA

Nu te lăsa descurajat de rezultate. Nu sunt eșecuri. Eșecul apare doar când nu reușești să perseverezi. Orice ai face, dacă obții orice fel de rezultate, perseverează.

54. SFATURI PENTRU PUBLICITATEA IN REVISTE

– Un anunț publicitar pe două pagini atrage cu un sfert mai mulți oameni decât una pe o pagină.

– Un anunț publicitar pe o pagină întreagă atrage cu o treime mai mulți oameni decât o reclamă pe o jumătate de pagină.

– Oamenii reacționează mai bine la ilustrații și fotografii în care este prezentată utilitatea produsului decât la cele în care este prezentat doar produsul.

– Anunțurile publicitare care conțin fotografii cu oameni atrag mai multă atenție decât cele fără oameni.

55. MAI MARE INSEAMNA MAI BUN?

– Trebuie să folosești un buget limitat pentru publicitate pentru a crea anunțuri publicitare mai mari și mai evidente care te restricționează să apelezi la publicitate mai rar sau să folosești anunțuri publicitare mai mici și mai puțin evidente pe care ți le permiți pentru o utilizare mai frecventă a acestora?

– Răspunsul este: anunțuri publicitare mai mici și mai frecvente. Majoritatea oamenilor, chiar și aceia care sunt potențiali cumpărători ai produsului tău nu vor reacționa la anunțul publicitar de prima oară când îl văd.

– Potențialii cumpărători pot avea nevoie să vadă anunțul de mai multe ori înainte să se hotărască să cumpere produsul.

56. CAND EMOTIILE SI RATIUNEA INTRA IN CONFLICT, INTOTDEAUNA CASTIGA EMOTIILE

În timp ce oamenilor le place să creadă că ei reacționează rațional la oferte, reclame, etc., adevărul este că aceștia reacționează emoțional, iar apoi apelează la rațiune pentru a confirma decizia lor. Așa că un marketer inteligent va conștientiza motivația și nevoia de a raționa în prezentarea produsului sau a ofertei sale Ai cumpărat vreodată un CD doar pentru o singură melodie? Ai luat vreodată în considerare culoarea când ai cumpărat o mașină? Par aceste lucruri logice?

57. CAUTA CELE MAI BUNE SERVICII OFERITE DE COMPANIILE DIN CELELALTE DOMENII

Ce firmă are cel mai bun sistem de facturare? Cea mai mare putere de vânzare? Cel mai bun serviciu cu clienții? Dacă te compari întotdeauna cu competitorii tăi vei fi doar la fel de bun sau poate doar puțin mai bun decât ei. Dar sunt ei cei împotriva cărora concurezi? Nu. Clienții tăi primesc cele mai bune servicii de la celelalte companii, iar aceștia pot compara calitatea serviciilor tale cu calitatea serviciilor lor.

58. DOUA MITURI DE BAZA IN VANZARI

– Oamenilor le place să cumpere mai degrabă de la oameni decât de la corporațiile care nu au nicio față.

– La piață, ca și la teatru, există întotdeauna un factor numit ”eliminarea conștientă a neîncrederii”

Cine a făcut clătitele? Aunt Jemima. Tortul? Betty Crocker. Cafeaua? Juan Valdez. Sunt doar mituri, dar miturile sunt convenabile.

59. CEA MAI IMPORTANTA COMANDA PE CARE O FACE UN CUMPARATOR ESTE CEA DE-A DOUA

De ce? Pentru că este mai probabil ca cel care cumpără de două ori să cumpere din nou decât unul care a cumpărat o singură dată.

60. PRIMA REGULA A UNUI MAGAZIN ONLINE: CEA MAI BINE VANDUTA ESTE PARTEA DIN STANGA SUS A SITE-ULUI

Dacă dai pagina la orice catalog, primul lucru pe care-l observi este colțul din partea din stânga sus a paginii. Acela este locul în care trebuie să așezi cel mai bin vândut produs al tău, nu? Dar dacă cel mai bine vândut este un câine adevărat? Sau dacă cei mai bine vânduți sunt niște pantofi negri? Poți să anulezi regula și, astfel, să beneficiezi de pe urma ei. Poți să pui o pereche de șosete în partea din stânga sus a paginii pentru a opri puterea regulii și pentru a-l orienta pe cititor către altă parte a paginii.

61. CUNOASTE-TI PUBLICUL, APOI ADRESEAZA-TE UNUI INDIVID DIN ACEL PUBLIC

Nu te adresa unei mulțimi de 500 000 de oameni fără nume și chip care vor primi informațiile tale. În reclamele, broșurile, newsletter-ele tale, etc. alege-ți un singur client pe care-l cunoști și pe care-l placi și adresează-te acelui individ de parcă ai purta o discuție cu el despre afacerea ta.

62. FII INTOTDEAUNA DISPONIBIL

Fii pregătit unde vrea, când vrea și cu ce vrea clientul tău să fii. Marketingul la momentul potrivit este esențial, în timp ce oamenii doresc să primească atenție 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână și să primească produse și servicii personalizate.

63. EVITA TOT CE ESTE NEGATIV

Trebuie să te comporți cu clienții tăi cu integritate și corectitudine. Cuvintele negative, folosite mai ales pe internet, pot dăuna afacerii tale chiar mai mult decât o pot ajuta relațiile publice pozitive.

64. CONENTREAZA-TE PE PIETELE MICI

Pentru fiecare trend, există cel puțin un „contratrend”. Uneori este mai bine să te concentrezi pe o piață mai mică, pe care n-o servește nimeni pentru că toți s-au orientat către un trend mai important.

65. NEWSLETTER-UL

Din orice carte de afaceri, scrisă de orice autor vei afla că nu există altă modalitate mai ieftină și mai eficientă de a vinde un produs decât newsletter-ul. PUNCT!! 46% dintre americani au cumpărat ceva prin newsletter. Dacă consideri că mail-urile în general sunt inutile, gândește-te mai bine. Mail-urile reprezintă o mină de aur.

Îți prezint un exemplu simplu ca să vezi cum funcționează:

– Un anunț publicitar pe o pagină întreagă în revista Time costă aproximativ 80 000-90 000 $ și este văzută de aproximativ 2 milioane de oameni.

– Dar dacă am putea avea 2,3 sau chiar 11 pagini pentru a transmite mesajul companiei tale? Ai putea prezenta produsul tău în 11 pagini?

– Cu toate acestea, nu toți cititorii revistei Time au nevoie de produsele tale. Acești oameni evită reclama ta fără să se gândească de două ori. Astfel, banii cheltuiți pentru a capta atenția acestor oameni vor fi cheltuiți degeaba.

– Nu ar fi bine dacă am putea să trimitem reclama noastră de 11 pagini abonaților la revista Time, care sunt interesați de produsul nostru?

– Soluția este: newsletter-ul, care cuprinde o listă cu cei cărora le trimiți mail-uri. Trebuie să ai o listă cu oamenii care ar putea să cumpere produsul tău, creată pe baza clasării produsului și pe baza comportamentului lor de cumpărători din trecut. Dacă, de exemplu, vinzi produse pentru bebeluși, n-ar fi mai bine dacă ai avea o listă cu femei care vor deveni mame în curând? Dar cele care devin mame pentru prima oară?

– În felul acesta, poți să trimiți reclama ta de 11 pagini pentru un cost mai redus decât cel pentru reclama în revista Time. Nu trebuie să concurezi cu celelalte reclame din aceeași revistă, iar mesajul tău va ajunge la publicul țintă, care a demonstrat că are într-adevăr nevoie de produsul tău și au mai cumpărat înainte un produs asemănător.

66. RUBRICILE SPECIALE ALE ZIARELOR

În fiecare an, ziarele oferă des rubrici sau secțiuni ce conțin subiecte care stârnesc interesul cititorilor. Târguri de nunți, târguri de imobiliare, târguri de cadouri, etc. Aceste rubrici au de obicei mai mulți cititori decât ziarul obișnuit, iar plasarea anunțului tău publicitar într-o astfel de rubrică îți poate stimula afacerea. Notă: caută edițiile din anii trecuți și întreabă-i pe agenții de publicitate dacă reacția cititorilor la aceste rubrici a fost una pozitivă. În multe orașe mici, cititorii au cu siguranță o reacție pozitivă.

67. POZITIONAREA ANUNTULUI PUBLICITAR IN ZIAR

Locul în care apare anunțul tău publicitar în ziar poate avea un impact major asupra succesului pe care îl va avea acesta. Mulți oameni, chiar dacă nu cred în el, își citesc horoscopul zilnic. Depinzând de tipul produsului tău, să ai un anunț publicitar poziționat aproape de horoscop crește vizibilitatea acestuia.

68. DESIGNUL ANUNTULUI PUBLICITAR DIN ZIAR

Agenții de vânzări de spațiu publicitar în reviste și/sau ziare îți vor recomanda câteodată îți realizeze ei designul anunțului tău publicitar, ca și cum ar fi o opțiune rentabilă. de obicei, aceasta nu este o idee prea bună. Nu pentru că ei nu o pot face sau nu au abilitățile necesare, dar pentru că designerii ziarului au întotdeauna un termen limită pentru crearea mai multor anunțuri publicitare într-un timp scurt. În majoritatea cazurilor anunțul publicitar nu va fi realizat cu grijă și cu atenție la detalii, așa cum ar merita, din cauza timpului limitat.

Dacă te îndoiești de acest lucru, caută aproape orice ziar, analizează anunțurile publicitare și observă greșelile anunțurilor publicitare incorecte. Chiar dacă este mai costisitor, alege-ți un profesionist care să se ocupe de designul anunțului publicitar.

69. ECONOMISESTE BANI CU UN DESIGNER PROFESIONIST

Când creezi anunțuri publicitare pentru ziare sau reviste angajează-ți un designer care să se ocupe de toate materialele publicitare: logo-ul tău, textul pentru evenimentele viitoare, etc.Poți plăti o singură taxă pentru toate materialele și să le îmbini pe cele de care ai nevoie pentru fiecare anunț publicitar pe care-l publici.

70. CATEVA SFATURI DE CARE O SA AI NEVOIE CAND VEI FOLOSI FOTOGRAFII IN ANUNTURILE TALE PUBLICITARE DIN ZIARE

– Asigură-te că fotografiile tale nu sunt nici prea închise, nici prea deschise la culoare.

– Poți să modifici luminozitatea în diferite programe de editare de fotografii (cum ar fi Photoshop, Paint, etc.).

– Dacă ai nevoie de un portret pentru ziar, roagă fotograful să folosească un fundal mai deschis la culoare decât unul gri sau negru. Fotografia ta va arăta mult mai bine.

– Dacă folosești fotografii ale sediului companiei tale, nu uita de imaginea pe care vrei să o transmiți cititorului. Cum arată afacerea ta? Pare deschisă sau închisă? Sunt mașini în parcare? Pare afacerea ta prosperă?

– Dacă folosești fotografii ale angajaților tăi, o greșeală comună este aceea de a fotografia de la o distanță prea mare. Din motive necunoscute, oamenii au impresia că trebuie să apară tot corpul într-o fotografie, iar fețele angajaților nu se mai observă. Așează-i pe angajații tăi în două sau trei rânduri, iar cei din ultimul rând să stea pe o bordură sau pe niște cutii. În josul fotografiei trebuie să apară angajații din rândul de jos, iar aceștia să fie fotografiați de la piept în sus. În acest fel, cititorul poate să vadă clar fețele tuturor, iar anunțul publicitar va fi mult mai eficient.

71. ANUNTUL TAU PUBLICITAR DIN ZIAR TREBUIE SA ARATE CA O STIRE

Creează-ți anunțul publicitar în așa fel încât să semene cu o știre care conține titluri și paragrafe. Este obligatoriu într-un ziar să ai cuvântul „publicitate” în partea de sus a anunțului publicitar, dar dacă folosești un titlu care captează atenția și un prim paragraf care atrage atenția, oamenii vor uita destul de repede că citesc un anunț publicitar.

72. AFACERI CU SEDIU PROPRIU SAU AFACERI LA DOMICILIU

Multe ziare din orașele mici au o rubrică specială pentru servicii și afaceri. Aceasta este secțiunea în care oamenii caută instalatori, grădinari sau service IT.

73. ANUNT PUBLICITAR IN MAI MULTE ZIARE

În fiecare țară există asociații de presă care oferă spațiu publicitar pentru anunțurile publicitare care apar în fiecare ziar care face parte din asociație.

74. FOLOSESTE AJUTORUL ORGANIZATIILOR DIN CARE FACI PARTE

Când publici anunțuri publicitare cu afacerea ta trimite o copie a anunțului și la organizațiile comerciale din care faci parte, astfel încât ei să-l includă în revista sau în newsletter-ul lor.

75. MULTUMESTE PENTRU PROMOVARE

Dacă este publicat un articol despre afacerea ta trebuie să trimiți un mesaj sau o scrisoare de mulțumire celui care l-a scris. Menționează faptul că ai fi încântat să devii o sursă pentru articolele viitoare din domeniul tău.

76. INTOTDEAUNA EXISTA DOUA VERSIUNI ALE POVESTII

Dacă un ziar publică un articol negativ despre afacerea sau domeniul tău, pregătește-ți un comunicat de presă care evidențiază partea pozitivă. Dacă subiectul este unul controversat ar putea provoca publicarea unui articol pozitiv în care compania ta este prezentată într-o lumină pozitivă.

77. NU TREBUIE SA FOLOSESTI DOAR UN ZIAR

Doar pentru că locuiești într-un oraș mai mic nu înseamnă că ziarul tău local este singura opțiune pentru publicitate. Mulți oameni și multe companii se abonează la ziarele din orașele mai mari din apropiere. În Bozeman, Montana (Statele Unite), există ziarul ”Bozeman Chronicle”, dar mulți oameni se abonează și la ”Billings Gazette”. Dacă vrei să-ți faci cunoscută afacerea în mai multe locuri, aceasta ar putea fi o opțiune mai bună pentru publicitate. Contactează și alte ziare din zonele apropiate. S-ar putea ca aceste ziare să aibă costuri mai reduse și să aibă mai mult succes.

78. INCEARCA SA VEZI LUCRURILE DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE

Jurnaliștii habar nu au cum se desfășoară o zi normală de lucru din viața ta și cum funcționează afacerea. Învită-i să petreacă o zi sau o parte din zi cu tine pentru a scrie un articol prin observarea de aproape a felului în care funcționează afacerea ta.

79. TOTUL TREBUIE SA FIE MAI USOR

Aproape toți ne dorim ca viețile noastre să fie mai ușoare și mai puțin complicate. Dacă produsul sau serviciul tău îți economisește timpul sau îți face viața mai ușoară, acest lucru ar putea fi mai important pentru unii cumpărători, decât să economisească bani. De exemplu, cașcavalul feliat și ambalat individual în celofan pentru mai mulți bani. Imaginează-ți prima reacție la această idee. Nimeni nu este prea leneș ca să-și felieze propriul cașcaval. Nu se va vinde niciodată.

80. INFORMATII SAPTAMANALE

Contactează postul de radio local dacă ai informații zilnice sau săptămânale de care au nevoie oamenii. De exemplu, într-o țară în care se practică mult schiul alpin trei stațiuni oferă informații despre stratul de zăpadă și starea vremii în general. Un broker la bursă oferă informații zilnic despre piața de capital.

81. CUM SA DETERMINI CUMPARATORII SERIOSI SA VIZITEZE VIRTUAL SALES ROOM-UL TAU (O SECTIUNE VIRTUALA PENTRU VANZARI)

Cele mai importante caracteristici ale conținutului de pe internet sunt:

– Cu 71% mai ușor de navigat.

– Cu 64% mai multe informații actualizate.

– Cu 57% mai multe informații noi despre produse.

– 53% linkuri către alte site-uri.

– cu 41% mai multe locații pentru cumpărături.

– cu 40% mai multe elemente grafice.

– 25% de appleturi Java

82. UTILIZATORII APELEAZA LA VANZARILE DE PRODUSE SCUMPE OFFLINE, DAR INTERNETUL ESTE LOCUL UNDE ACESTIA SE RAZGANDESC. ACESTI OAMENI NU SUNT DOAR WINDOW SHOPPER-I

– 71% dintre aceștia au cumpărat un produs scump pe care l-au căutat online.

– 79% dintre ei au căutat produse IT, iar 46% dintre ei au cumpărat produse de retail.

– 70% au căutat prețuri pentru biletele de avion, hoteluri sau închirieri de mașini; 46% au făcut rezervări online.

– 44% au căutat o mașină, iar 26% au cumpărat.

83. IMBUNATATESTE VITEZA WEBSITE-ULUI TAU

Viteza slabă de navigare reprezintă de multe ori motivul pentru care utilizatorii părăsesc website-urile.

84. DE CE APELEAZA CUMPARATORII LA WEBSITE-URI

Netsmart a aflat motivul principal pentru care consumatorii apelează la website-urile de vânzări pentru a se informa (97%) nu pentru a se distra. Ei au o misiune. Consumatorii intră pe site-ul tău pentru a afla mai multe despre produsul sau serviciul tău.

18% dintre cumpărătorii de produse scumpe navighează prima oară online când au în plan să cumpere ceva.

69% declară că informațiile de pe website sunt un factor important în decizia lor finală de a cumpăra, iar doar 15% navighează online pentru a compara prețurile produselor.

85. NU EXAGERA CU TEHNOLOGIA

Nu-i lăsa pe web designer-i care doresc să creeze un website cât mai complicat să-ți arunce know-how-ul în marketing pe fereastră. Evită noile tehnologii, cum sunt VRML, Active X, Java, etc., cu excepția cazului în care te orientezi către un public care se descurcă foarte ușor cu tehnologia avansată.

86. DETERMINA-I PE VIZITATORI SA REVINA PE SITE-UL TAU

Oferă un conținut suplimentar de calitate care va îmbunătăți imaginea ta ca și lider în domeniul tău. Dezvoltă-ți website-ul astfel încât el să devină un website care trebuie vizitat de toată lumea pentru a afla ultimele noutăți și actualizează-l des. Dacă nu ai produse noi, oferă actualizări despre domeniul tău, știri, trenduri și previziuni. Astfel vizitatorii vor reveni și vor fi motivați să distribuie noutățile mai departe pe internet.

87. FOLOSESTE BANNERE SI LINKURI PENTRU A IESI IN EVIDENTA

– Cum poți determina oamenii să folosească banner-ul tău? Adaugă cuvintele ”Click Aici” sau ”Apasă Aici” într-un banner pentru noii vizitatori, acesta fiind un call-to-action psihologic.

– Netsmart a realizat un studiu din care a rezultat că 41% dintre oameni descoperă site-uri noi prin banner-e și linkuri.

88. PUNE ADRESA WEBSITE-ULUI TAU PESTE TOT

Adresa website-ului tău ar trebui să fie pe fiecare material pe care îl vede clientul tău: cărți de vizită, broșuri, flyere, anunțuri publicitare, reclame, autovehiculele pentru livrări, etc. Poate ar trebui chiar să-ți faci și un tatuaj?

Ei bine, hai să nu exagerăm.

89. POTI SA-TI ANIMEZI ANUNTUL PUBLICITAR?

În analizarea succesului a 30 de anunțuri publicitare pe o perioadă de 5 luni, ZD Net of Cambridge, Massachusetts (Statele Unite) a aflat că anunțurile publicitare animate generează cu 15% mai multe click-through-rate-uri decât cele statice, iar în alte cazuri chiar cu 40% mai multe.

90. DREPTURILE DE AUTOR PE FIECARE PAGINA A WEBSITE-ULUI

Este important să incluzi : (© 2014 Numele Tău sau Al Companiei) pe toate webpage-urile tale. Astfel vei fi protejat dacă cineva va încerca să downloadeze elementele tale grafice și să le folosească pe site-ul lor. Website-urile sunt protejate ca orice altă publicație vizuală.

91. MOTOARELE DE CAUTARE

Înregistrează-ți website-ul pe cât mai multe motoare de căutare. De fapt, interesează-te în legătură cu motoarele căutare și vei găsi câteva sute. Cele mai cunoscute dintre ele îți vor înregistra site-ul dacă îi vei contacta direct. Există și motoare de căutare cum este Submit-It (www.submit-it.com) care permite înregistrarea gratuită pentru multe website-uri.

Un lucru important este acela că nu te poți baza pe motoarele de căutare pentru a-ți promova website-ul. Trebuie să-l promovezi oricând și oriunde poți prin: cărți de vizită, broșuri, etc. iar toate materialele de publicitate trebuie să conțină adresa website-ului tău.

92. TERMENI SI CONDITII

Dacă vrei să vinzi produse pe internet este important ca site-ul tău să aibă informațiile despre condițiile legale scrise într-un limbaj juridic.

De exemplu, poate vrei să-i informezi pe cumpărători în legătură cu securitatea site-ului tău sau dacă permiți plata cu cardul de credit. Ce lucruri accepți și ce riscuri își asumă cumpărătorul? Menționarea acestor lucruri și afișarea lor pe site-ul tău poate evita multe probleme legale.

93. INTRODU O SECTIUNE DE COMPLETAT PENTRU VIZITATORI

Când oamenii îți vizitează site-ul, pune-i să răspundă la câteva întrebări. De ce? Acestea sunt câteva dintre motive:

– Datele demogarfice – din ce orașe și țări provin cei mai mulți vizitatori?

– Materialele publicitare viitoare de pe site-ul tău. Dacă cunoști datele demografice ale site-ului tău atunci poți oferi aceste informații altor companii care te pot plăti pentru a posta un banner pe site-ul tău sau un link către site-ul lor.

– Fii la curent cu cumpărătorii care-ți frecventează site-ul cel mai des și cei care cheltuie cel mai mult și întreabă-i dacă poți să le trimiți pe adresa de e-mail promoțiile sau ofertele speciale pe care le-ai plănuit.

94. ACTUALIZEAZA-TI SITE-UL DES

Singurul motiv pentru care oamenii revin pe site-uri este informația nouă. Aceștia vor înceta să mai revină pe un site după ceva timp dacă acolo nu este nicio noutate. Actualizează-ți site-ul săptămânal, chiar zilnic dacă este posibil și notează-ți pe prima pagină data actualizării.

95. ANUNTURI PUBLICITARE SI BANNERE

Înainte de a te decide să postezi un anunț publicitar sau un banner pe alt website, verfică-l timp de o lună. Observă modificările acestuia și cât de des este actualizat. Dacă site-ul nu are nimic nou de oferit traficul va scădea, iar acesta va deveni ineficient.

96. PUBLICATIILE ONLINE

Multe publicații, cum este Time sau Newsweek sunt prezente online. Interesează-te dacă publicațiile din domeniul au website. Caută pe website-urile lor articole despre afacerea sau domeniul tău și contactează-i prin e-mail.

97. SARBATORILE SI EVENIMENTELE SPECIALE PE INTERNET

Modifică-ți website-ul astfel încât să evidențieze ce se petrece în lume. De Crăciun decorează-ți website-ul așa cum ai decora fațada magazinului tău. Avantajul este acela că odata ce ai creat decorațiile le poți folosi din nou în fiecare an.

98. NAVIGHEAZA PE INTERNET

Alocă-ți timp pentru a naviga pe Internet pentru a căuta site-ului despre domeniul tău și pentru afla cine este asociat cu cine și unde duc linkurile. Ce ar trebui să cauți este o comunitate cu site-uri din domeniul tău care s-au asociat pentru binele tuturor. Odată ce îi găsești verifică dacă poți și tu să te alături comunității.

99. ASTEAPTA-TE LA CRITICI SI INCURAJEAZA-LE

Criticile vor veni de la cei care doresc să-ți îmbunătățești site-ul. Nu le lua personal. Tratează-le ca pe niște informații valoroase și ascultă majoritatea. Dacă nu umplii spațiul din broșură, ei vor înceta să mai viziteze site-ul tău. Așteaptă-te la feedback și încurajează-l.

100. PROPRIETATEA INTELECTUALA

Proprietatea intelectuală pe internet este definită prin: software, patente, cărți, clipuri video, fotografii, mărci înregistrate, personaje de ficțiune, drepturi de autor și website-uri. Protejează-ți site-ul și informțiile de pe el.

Nu uita că drepturile de autor nu se aplică la idei sau la modalități de a face diverse lucruri. Probabil că cel mai bun exemplu este nisipul pentru pisici. Cel care a inventat nisipul pentru pisici care se întărește a avut doar o idee bună pe care n-a putut s-o protejeze. Companiile de produse pentru animale de companie au făcut studii, au dezvoltat și s-au întrebat câte formule ar putea folosi pentru fabricarea nisipului pentru pisici care se întărește. Răspunsul este: poate chiar 10 00 de diferite feluri de ingrediente și formule.

101. NU UITA DE COPII

Poate că există momente când ai un proiect special care are nevoie de ajutor temporar. O companie de curățenie, administrarea newsletter-ului de acasă sau mutarea afacerii în altă locație. Decât să angajezi oameni part time de la o agenție de recrutare pentru muncă temporară caută angajați la liceul sau universitatea din apropiere. Întotdeauna există grupuri de tineri responsabili și de încredere care au nevoie de bani pentru un proiect de la liceu sau universitate. Dacă alegi această soluție ai două avantaje: 1. Nu plătești niciun impozit pe salarii. 2. Faci o donație deductibilă (verifică dacă este în regulă cauza proiectului și cu contabilul tău) pentru afacerea ta.

102. ECHIPE SPONSORIZATE

Un mod bun de a te implica în comunitate este să sponsorizezi o echipă sportivă. Părinții membrilor echipei vor apela cu siguranță la afacerea ta. De exemplu: o echipă de hockey locală care are performanțe bune și cu care se asociază multe companii. Nu uita să adaugi și adresa website-ului pe fiecare material al echipei.

103. CANTITATI DE LUCRU NEUNIFORME

Unele afaceri sunt sub o presiune reală în anumite perioade ale anului. Uneori ei angajează prea mulți oameni pe poziții full time. Este mai bine să angajezi oameni pe poziții part time pe un salariu mai mare și pentru mai puține ore. Avantajele sunt acelea că nu trebuie să plătești pentru beneficiile celor care lucrează part time și că ai nevoie de mai puțini angajați full time. Rezultatul este: angajați part time de calitate superioară care colaborează cu compania pentru o perioadă mai lungă de timp.

104. ASIGURA-TE CA ANGAJATII POT VEDEA CE OPORTUNITATI AU

Este mai greu pentru companiile mici, în curs de dezvoltare, să plătească angajații la fel de bine ca și companiile mai mari. Costurile asigurării medicale și a altor beneficii sunt mari, iar angajații de obicei nu înțeleg costurile pentru a-i menține pe statul de plată. Asigură-te că, atunci când faci angajări, că persoanele vizate cunosc aceste costuri. Când se fac măriri de salarii, din creșterea cu 11%, 4% ajunge la salariu, iar 7% la beneficiile și asigurarea medicală a salariatului. În felul acesta, angajatul este la curent cu câștigurile reale și cu sacrificile făcute de companie.

105. DACA TE-AU AJUTAT, PLATESTE-I

Se pare că multe companii consideră că nu trebuie să plătească niciun fel de bonus angajaților care lucrează part time. Trebuie să ții cont de faptul că acești oameni te-au ajutat cu clienții, cu producția, livrarea și vorbesc despre afacerea ta în viața lor privată de zi cu zi. Dacă aceștia sunt pe statul de plată, atunci ei sunt necesari companiei și ar trebui să îi faci să se simtă necesari.

P.S. Nu uita să te abonezi la www.businessmarket.md aici:  https://www.facebook.com/businesmarketmd/

Expertul afacerilor tale!