Furtul mărcilor prin înregistrarea lor la Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) și apoi interzicerea folosirii respectivei mărci de către adevăratul titular a devenit o practică  foarte frecventă a ultimilor ani. Și ceea ce e curios… este faptul că de foarte multe ori, cei  care fură o marcă nu sunt concurenți sau alte persoane la care te-ai aștepta. Nu! În foarte  multe cazuri, “făptașul” poate fi un fost partener, un angajat sau un coleg de breaslă.

Situații de genul acesta se întâmpla în fiecare zi. Și poate cel mai celebru caz este cel al mărcii Coca Cola din SUA, când, după foarte mult timp de la lansarea produsului, compania s-a gândit să-și protejeze marca. Iar cum “Cola” descrie produsul și nu poate fi înregistrat ca atare, au încercat să înregistreze “Coca” – doar pentru a afla cu surprindere că și “Coca” fusese luată (de un fost angajat). Situația s-a rezolvat, din păcate, cu bani (o jumătate de milion de dolari).

Motivele pentru care cineva ar vrea să vă înregistreze marca sunt foarte diverse:

  • poate denumirea a fost ideea persoanei respective și această persoană simte că îi datorați ceva
  • poate pur și simplu vor să vă “faulteze”
  • vor să o folosească drept “monedă de schimb” sau să obțină în mod facil sume de bani de la Dvs.
  • vor să vă oprească activitatea măcar temporar
  • sau poate nu știu (și nici nu le pasă) că marca mai este folosită de altcineva

Nu ai timp acum?

Descarcă acest ghid în format PDF și citește-l atunci când îți este convenabil.


 

Problema e că în Moldova se știu prea puține informații despre mărci și despre importanța înregistrării lor. De exemplu, există unii antreprenori care cred că legislația moldovenească acordă vreun drept autorului unei “idei”. FALS. Chiar dacă dumneavoastră sunteți cel căruia i-a venit ideea unui nume extraordinar pentru firmă sau pentru produsul/serviciul Dvs., acest lucru nu îl împiedică pe partenerul Dvs. să înregistreze acea marcă pe numele lui.

Alții au impresia că prin rezervarea unei denumiri de societate comercială, nici o altă companie nu mai poate folosi acest nume. Sau că deținerea unui nume de domeniu “.com” sau “.md” le oferă vreun drept asupra mărcii respective. Nimic mai departe de adevăr. Lucrurile acestea sunt greșite și periculoase. De aceea am și scris acest ghid – pentru a vă răspunde la cât mai multe întrebări, înainte de a vă hotărî să vă înregistrați marca.

Dacă aveți o sugestie sau un comentariu vă rog să-mi scrieți la office@businessmarket.md și o să vă răspund cât se poate de repede.

Marca este un semn susceptibil de reprezentare grafică servind la deosebirea produselor sau serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele aparținând altor persoane.

O marcă nu trebuie confundată cu:

  • invenție;
  • o idee;
  • o creație (drept de autor);
  • un nume de domeniu;

BusinessMarket.MD este diferit de alte firme de consiliere în proprietate intelectuală, în primul rând pentru că experții BusinessMarket.MD sunt juriști specializați în dreptul proprietății intelectuale. Iar un jurist este cea mai bună alegere dacă în cazul în care doriți să vă înregistrați marca rapid și sigur.

Iată de ce:

În primul rând, există anumite etape în procesul de înregistrarea al unei mărci în care susținerea orală a unui jurist este benefică. Un jurist cunoaște baza legală și poate să ofere motivații mult mai pertinente. Iar dacă cererea dumneavoastră a fost respinsă, juristul  are un “arsenal” mult mai bogat pentru a formula contestații și a motiva că respingerea este neîntemeiată.

În al doilea rând, pot să apară situații dificile chiar și când marca a fost înregistrată cu succes. De exemplu, un concurent poate să încerce să înregistreze o marcă asemănătoare sau să comercializeze un produs sub aceeași marcă – fără să aibă dreptul. În situația în care apar conflicte de genul acesta, același jurist care v-a înregistrat marca poate să ajute la rezolvarea amiabilă a situației, sau poate să vă reprezinte în instanță – fără să transmiteți dosarul la cineva care nu știe nimic despre el.

Răspunsuri la toate întrebările pe care le aveți despre mărci – gratuit

Când sunați la BusinessMarket.MD, mai întâi aveți parte de o consultație gratuită. Problemele diferă mult de la un caz la altul, și e bine să știți din start la ce vă puteți aștepta. În unele situații, înregistrarea unei mărci este neindicată sau chiar imposibilă – și ar fi util să aflați dinainte care sunt șansele, fără să cheltuiți bani inutil.

În cazul în care vă aflați în alt oraș, corespondența se poate purta prin intermundiul e-mail-ului și a poștei astfel încât nu trebuie să vă deplasați până în Chișinău. Dacă aveți o nelămurire legată de înregistrarea mărcilor și desenelor/modelelor industriale, puteți să o clarificați într-o discuție scurtă la telefon. Scutiți în felul ăsta timp și nervi – măcar prin faptul că nu mai trebuie să citiți zeci de pagini de legislație complicată.

+373 69 59 33 36  Sunați acum – cât încă mai aveți acest ghid în față – și aflați cum puteți să vă înregistrați marca înaintea concurenților dumneavoastră. Cu un simplu apel puteți afla gratuit răspunsuri la toate întrebările legate de înregistrarea unei mărci.

Servicii oferite de BusinessMarket.MD:

  • Înregistrare mărci la AGEPI Și WIPO;
  • Monitorizarea mărcilor (mărci înregistrate și cele care sunt în curs de înregistrare);
  • Formularea de argumente în cazul primirii unui Aviz de Refuz Provizoriu (ARP);
  • Asistență în cazul litigiilor de proprietate intelectuală;
  • Asistență în cazul transferului de drepturi (cesiune sau licență);
  • Protejarea drepturilor dumneavoastră asupra mărcilor înregistrate:
  • formularea de opoziții la înregistrarea acestor mărci;
  • formularea de acțiuni în anulare a mărcilor respective (în cazul în care aflați de înregistrarea acestor mărci după termenul legal de 2 luni);

Pentru mai multe informații și oferte vă rugăm să ne contactați:

FORMULAR ONLINE


GHID CREAT DE: