Creare logo

Un logo puternic presupune mai mult decât un simbol și un text. Trebuie gândite mai multe scenarii și situații pentru un logo, iar în același timp acesta trebuie să se distingă prin autenticitate și unicitate.

O primă condiție pe care trebuie să o îndeplinească un logo pentru a putea fi considerat puternic este să fie ușor de recunoscut. Logo-ul va reprezenta imaginea unei companii, iar în realizarea unui site web este esențială folosirea respectivului logo. O altă regulă în construirea unui logo este folosirea a nu mai mult de trei culori. Puține excepții au reușit să spargă această barieră și să se remarce, menținându-și locul în topul logo-urilor de succes. Dintre acestea amintim logo-ul Jocurilor Olimpice, Google, NBC sau Apple (între 1976-1998). Însă pentru a respecta prima regulă în construcția unui logo puternic, și anume recogniscibilitatea, este esențială simplitatea, claritatea și alegerea unor culori cât mai relevante pentru compania respectivă.

De asemenea, orice element din logo care nu are nicio utilitate se va elimina. Nu trebuie să fie încărcat, și mai ales trebuie luată în considerare posibilitatea de reproducere a acestuia pe diferite produse.

În web design crearea unui logo este primordială pentru realizarea unui site web. Dacă sigla nu există deja, ea va fi prima creată în procesul de branding. Imaginea companiei începe cu crearea logo-ului, implicit a brandului, iar apoi continua cu realizarea website-ului și o promovare online, dar și offline a acestuia.

Forma unui logo este un alt element important. O formă geometrică complicată (neregulată) va îngreuna atât înțelegerea logo-ului respectiv, sau a mesajului pe care îl transmite, cât și reproducerea sa pe orice tip de produs.

O alta regulă în crearea unui logo este lizibilitatea textului, în cazul în care acesta există. Nu are voie să producă ambiguități sau confuzii.

Atât simbolul grafic, cât și textul care îl va însoți au rolul de a răspunde întrebărilor: Cine? Ce? și De ce? De ce avem nevoie de un logo? Înțelegerea că un logo este imperios, și nu un element grafic de care ne putem lipsi este primul pas. Cui se adresează produsele sau serviciile oferite de compania noastră? Este logo-ul perceput corect de către aceștia? Care este scopul logo-ului? În general scopul său este crearea unei imagini a companiei. Este un prim indiciu despre activitatea acesteia care se va imprima în mintea consumatorului dacă se folosesc culorile, (cuvintele sau literele) și formele potrivite.

Totodată, în realizarea unui logo trebuie să se țină cont de activitatea firmei astfel încât să nu se producă nicio neconcordanță între acestea.

Pentru a putea atinge perfecțiunea, un logo trebuie să fie nemuritor. E just că se practică din ce în ce mai des schimbarea imaginii (rebranding), însă de multe ori asta denotă instabilitate. Ne vom întoarce la prima regulă și vom vedea că pentru a fi ușor de recunoscut nu are voie să se schimbe de îndată ce apar alte tendințe în design sau în web design. Chiar dacă un site web realizat pentru o companie poate benefica de îmbunătățiri, este important ca logo-ul să se păstreze impreună cu culorile, textul și forma sa.

Un site web modificat complet în urma schimbării de imagine va putea produce o pierdere mare a numărului de clienți sau vizitatori tocmai din lipsa logo-ului creat inițial care se impregnase în mintea acestora.

 

Hai să bem o cafea împreună
și să îți explic în detalii de ce ai nevoie de un logo puternic și beneficiile înregistrării mărcii comerciale pentru busines-ul tău.

P.S. Nu uita să te abonezi la www.businessmarket.md aici:  https://www.facebook.com/businesmarketmd/

Expertul afacerilor tale!