Ai o idee de afacere, dar toți prietenii tăi au râs de ea. Ți-a venit alta și ți se pare că e chiar foarte tare, dar toată familia te descurajează. Ajungi în punctul în care nici nu mai vrei să-ți expui nimănui ideile ca sa nu spună că-s proaste.

petrock.lorand.biz_-1-929x747

Ei bine, doar pentru că mulți îți zic că o idee este de-a dreptul stupidă, nu înseamnă că așa și este. De ce spunem asta?

Vă explicăm imediat:

  1. În primul rând, dacă vrei să te apuci de afaceri, așteaptă-te ca mulți apropiați să te dezaprobe. „Nu o să meargă”, „Nu e o idee bună”, „Nu te băga” sunt „încurajările” pe care e posibil să le primești. Nu o fac neapărat din răutate. Vor să te protejeze de un eventual eșec.
  2. Ideile stupide sunt la fel de bune ca ideile care par geniale din prima. Zeci de idei stupide s-au transformat în afaceri de succes cu cifre de afaceri uimitoare. Totul depinde de cât de bine știi să vinzi. Pare greu de crezut, dar în continuare vinim cu 3 exemple interesante:
  • PET ROCK – PIATRA ANIMAL DE COMPANIE

Cine ar plăti 4 dolari pentru o banală piatră? Ei bine, cam 1,5 milioane de oameni. Atâtea pietre netede de pe plaja Rosario a vândut Gary Dahl în doar șase luni, în 1975.

Ideea i-a venit în timp ce prietenii lui se plângeau de animalele lor de companie. Atunci Gary a glumit că cea mai bună variantă de animal de companie ar fi o piatră. Apoi și-a luat ideea în serios și a prezentat niște banale pietre drept animale. A descris toate avantajele: nu trebuie plimbate, nu trebuie hrănite, nu se îmbolnăvesc, nu mor. Practic acele pietre sunt animalele de companie ideale. Și a reușit să vândă 1,5 milioane de pietre.

  • SNUGGIE – PĂTURA CU MÂNECI

Chiar dacă a avut predecesori similari, doar Snuggie a avut succes atât de mare. Practic e o pătură cu mâneci, ca și cum ai lua un halat de baie invers. De ce a prins Snuggie și celelalte nu? Diferența a făcut-o marketingul. I-au făcut reclamă la fel de amuzant și de ridicol cum era produsul în sine. Iar diferența nu a fost deloc mică. E vorba de aproximativ 200 de milioane de dolari.

  • AETHAER – AER IMBUTELIAT

Cine ar fi crezut că există o piață unde să vinzi aer imbuteliat? Din păcate, în unele orașe din China aerul este atât de poluat, încât borcanul de aer pe care îl oferă britanicul Leo De Watts cu 115 dolari se vinde ca pâinea caldă.

A făcut deja sute de mii de dolari de anul trecut până acum din asta. Se pare că majoritatea borcanelor lui de aer ramân nedeschise. Oamenii le cumpără pentru că este atât de neobișnuit și le oferă cadou.

De ce mai stai pe gânduri? Fă-ți rapid o firmă și colaborează cu experți chiar acum! 

P.S. Nu uita să te abonezi la www.businessmarket.md aici:  https://www.facebook.com/businesmarketmd/

Expertul afacerilor tale!