Daca s-a realizat procesul de creare site web iar produsul final nu reuseste sa transmita eficient mesajul afacerii pe care o reprezinta cu siguranta s-au sarit niste etape sau structura site-ului nu a fost bine intocmita.
web-page

In mod evident, orice afacere are propriile obiective si motive pentru care va incepe etapa de creare site web. Iar aceste obiective nu trebuie pierdute niciodata din vedere. Daca uneori are doar scopul de a inlocui o carte de vizita, de cele mai multe ori scopul site-ului este de a fi mai mult decat o reprezentare in mediul online, mai exact de a ajunge la cat mai multi clienti si de a creste productivitatea afacerii.

Indiferent de scopul site-ului, in procesul de creare site web trebuie incluse cateva pagini indispensabile cu mentiunea ca toate acestea nu trebuie sa se gaseasca neaparat in meniu pentru a evita supraaglomerarea sa:

1. Homepage personalizat: prima pagina a site-ului este, in mod evident, cea mai accesata pagina a unui site web. De asemenea, personalizarea acesteia incepe cu plasarea logo-ului si a altor elemente vizuale ce releva identitatea unui brand. Prima pagina a unui site web reprezinta si un prilej nemaipomenit de a expune principalele informatii despre o anumita companie, organizatie sau, de ce nu, chiar persoana.

2. Pagina „Despre”: esta una dintre paginile nelipsite care il va ajuta pe vizitator sa se informeze despre o anumita companie inainte de a hotari daca apeleaza la produsele sau serviciile pe care aceasta le ofera. In etapa de creare site web, adesea personalizarea acestei pagini consituie o povara, iar asta se intampla doar pentru acele companii care incearca sa impresioneze fara sa fie sinceri.

E important sa nu ne pierdem in detalii si sa vedem aceasta pagina asa cum o vor vedea vizitatorii. Simplitatea este cheia, indiferent de istoricul firmei sau companiei respective. Prea multe detalii pot plictisi vizitatorii determinandu-i sa abandoneze pagina.

3. Pagina de contact: va fi de asemenea, indispensabila indiferent de domeniul afacerii. Datele de contact cat mai detaliate confera credibilitate si siguranta. Adresa, numarul de telefon, adresa de e-mail, un formular de contact si linkuri catre retele de socializare sunt cele mai intalnite date de contact pe care vizitatorii se asteapta sa le gaseasca. De asemenea, si o harta a adresei fizice poate fi de mare ajutor.

4. Blog: desi nu este musai, o astfel de pagina poate reprezenta un beneficiu major pentru orice tip de afacere. Continutul nou si unic va fi apreciat pe de o parte de catre toti vizitatorii (mai ales cei vechi), iar pe de alta parte constituie cea mai naturala si eficienta metoda de optimizare a unui site web pentru motoarele de cautare. Importanta unui blog este uriasa, insa daca nu este constant actualizat si intretinut poate avea un impact negativ asupra site-ului.

5. Pagina de servicii si produse: fie ca vorbim de un site de prezentare sau de un magazin online, aceasta pagina rareori lipseste. Este, pana la urma, pagina care poate fi de interes maxim pentru vizitatori. Indiferent de domeniul afacerii, includerea acestei pagini in etapa de creare site web necesita atentie la detalii astfel incat fiecare produs sau serviciu sa dispuna de descrieri cat mai ample si unice (indiferent de similaritati produsele nu trebuie sa aiba aceleasi descrieri) si de imagini cat mai sugestive care sa ii ajute pe vizitatori sa isi formeze o parere informata.

Daca pagina incepe cu o descriere succinta a produselor si o lista cu acestea, in cazul in care exista o cantitate mare de produse se pot imparti pe categorii se pot include linkuri catre pagini de aterizare pentru a furniza mai multe detalii despre fiecare produs in parte.

6. Portofoliul: indiferent de cat de cuprinzator sau de succint este, acesta este cel care ofera valoare unui site web, implicit afacerii pe care o reprezinta. Portofoliul denota credibilitate si are o eficienta crescuta in a arata calitatea serviciilor oferite. Este o pagina indispensabila de pe un site web destinat mai degraba serviciilor.

7. Pagina de testimoniale sau recenzii (clienti): impreuna cu pagina destinata portofoliului, aceasta pagina are rolul de a consolida increderea vizitatorilor intr-o anumita companie. Recenziile sau testimonialele au, in continuare, o influenta majora asupra deciziei de cumparare a multor vizitatori intrucat acestia iau in calcul parerile si recomandarile altor clienti inainte de a achizitiona un produs sau de a apela la anumite servicii. Cel mai important aspect al acestei pagini este veridicitatea testimonialelor. De aceea, e recomandata sa fie insotite de numele si semnaturile acestora sau proiectele care sa ateste colaborarea respectivei companii cu ei.

8. Pagini de aterizare (landing pages): aproape orice site web va avea nevoie de pagini web de aterizare, mai ales in cazul in care afacerea este noua si necesita promovare. Avand un scop precis, aceste pagini sunt eficiente in a transmite direct vizitatorilor ce au de castigat accesand site-ul.

Pagina de aterizare poate fi similara cu Homepage, insa de indata ce exista o singura Homepage e nevoie de o serie de pagini de aterizare folosite pentru diferite obiective de marketing stabilite.

9. Pagina de vanzari (in cazul magazinelor online): este pagina catre vizitatorii sunt directionati cand apasa un buton CTA si vor sa completeze procesul de checkout. Pentru multe site-uri web aceasta pagina urmareste scopul principal al afacerii. In cazul site-urilor destinate serviciillor pagina aceasta poate fi inlocuita cu pagina de oferta/promotii sau diverse pachete.

10. Pagina de abonare la newsletter: nu este obligatorie, dar pentru cele mai multe site-uri poate fi o metoda de promovare extrem de eficienta. Marketingul prin e-mail inca functioneaza, iar daca se pastreaza calitatea continutului livrat catre clienti sunt sanse mari de a mentine cat mai stranse relatiile cu clientii. Este o metoda buna de a metine clientii sau potentialii clienti informati cu ultimele noutati legate despre o companie sau organizatie.

Asa cum am mentionat mai devreme, aceste 10 pagini, desi sunt esentiale, nu trebuie sa se regaseasca neaparat in meniu. De altfel, mai multe de 8 categorii in meniul de navigare al unui site web pot fi coplesitoare si pot crea confuzii transformandu-se ulterior in abandonuri repetate ale site-ului.

Desigur, in functie de nivelul de complexitate al unui site web se pot adauga sau elimina anumite pagini. De exemplu, pentru un site prin intermediul caruia o firma ofera servicii de web design si development un portofoliu este esential. Acesta va fi cartea de vizita a companiei si prin intermediul sau va putea convinge vizitatorii de calitatea serviciilor oferite.

Multe site-uri web includ si paginile de FAQ (Intrebari adresate frecvent) pentru a clarifica vizitatorilor orice nelamurire ar avea in legatura cu activitatile respective. Este o modalitate buna de a-i mentine informati si de a le pune la dispozitie raspunsurile la intrebarile cele mai des adresate de catre majoritatea clientilor.

In plus, orice companie care adopta aceasta strategie va salva timp raspunzand acelorasi intrebari de mai multe ori prin telefon sau prin e-mail. In acelasi timp, aceasta pagina poate fi actualizata ori de cate ori mai apare cate o intrebare relevanta.

Alta pagina utila atat pentru motoarele de cautare cat si pentru vizitatori este o harta a site-ului (site map). Aceasta denota o buna organizare a informatiei site-ului aratandu-le vizitatorilor cum este conceput site-ul si ce sectiuni pot gasi. In acelasi timp harta site-ului creste credibilitatea afacerii.

Pagina de cautare este alta pagina extrem de utila ce poate fi inclusa in etapa de creare site web. Cu precadere in cazul magazinelor online, functia de cautare printr-un site web vine in intampinarea vizitatorilor scurtand timpul pe care il acorda cautarii anumitor produse. Asemenea unui mic motor de cautare, acest filtru de cautare este apreciat de catre utilizatori, multi dintre acestia asteptandu-se s ail gaseasca in partea dreapta a site-ului indiferent de pagina pe care se afla.

Tot in cazul magazinelor online o pagina destinata politicii de returnare si garantie a produselor poate fi foarte binevenita. Oferirea unor garantii reprezinta o buna metoda de a creste credibilitatea unei afaceri si implicit productivitatea sa.

Majoritatea cumparatorilor se simt in siguranta cand vor sa achiztioneze un anumit produs fata de care au incertitudini (legate de calitate, de dimensiuni, material textile etc.) si sunt asigurati ca pot returna produsul respectiv in anumite conditii. De aceea, aceste conditii trebuie explicate foarte clar, pe o pagina distincta pentru a nu provoca confuzii sau chiar dispute ce pot afecta reputatia unei firme.

Pentru unele site-uri web care ofera anumite servicii poate fi utila daca nu chiar imperioasa o pagina dedicata termenilor si conditiilor. De exemplu, o platforma care inchiriaza magazine online va prezenta care sunt termenii si conditiile ce trebuie respectati in cazul proprietarilor de afaceri care doresc sa inchirieze un magazin virtual.

Desigur, in functie de obiectivele site-ului si de publicul tinta paginile incluse pot sa difere. Inainte de a include oricare dintre aceste pagini trebuie sa iti faci un plan si sa stii cat de mare si stufos vrei sa fie site-ul tau pentru a putea contoriza informatia pe care o vei livra vizitatorilor. In orice caz nu se vor omite informatiile vitale si in acelasi timp nu trebuie sa te repeti adaugand informatii redundante.

Hai să bem o cafea împreună și să îți explic în detalii de ce ai nevoie de web site  și promovare online pentru busines-ul tău.

P.S. Nu uita să te abonezi la www.businessmarket.md aici:  https://www.facebook.com/businesmarketmd/

Expertul afacerilor tale!