Întrebarea care ni se pune cel mai des în cererile de ofertă pentru realizarea unui site este: “Cât costă un site?”. Problema este că întrebarea fiind mult prea generală, răspunsul de obicei este și el general: depinde. De asemenea, atunci când cercetezi piața pe Internet, ofertele pe care le găsești încep de la câteva sute de euro ajungând până la mii sau chiar zeci de mii de euro. Cu o plajă atât de mare de prețuri, nu știi exact pentru ce plătești suma aceasta de bani și cum să alegi cea mai bună ofertă.

A_ClassSlides2_1038x460

De aceea, în acest articol vom lămuri:

  • Cât costă un site-mai bine zis, de la ce prețuri încep site-urile
  • La ce să fii atent atunci când alegi între ofertele de preț pentru un website
  • Factorii care influențează prețul unui site

În general, prețul realizării unui site este ca și alegerea unei case. Adică fie:

  • Construiești o casă de la zero după un model de casă standard – adică alegi dintre mai multe modele standard, în cazul nostru, un template de site
  • Renovezi o casă – în cazul nostru ai un site vechi pe care vrei să îl aduci în pas cu noile tendințe
  • Construiești de la zero cu o arhitectură unică – nu folosești un template, ci creezi un site personalizat

Template de site standard

Costurile realizării unui magazin online, unui site de prezentare sau a unui blog folosind un template încep de la 4000 lei. Practic, tu plătești implementarea template-ului, iar modificările ce se pot face sunt reduse. 

Template-urile sunt implementate pe platforme WordPress și practic ai un site de sine stătător pe care dacă vrei îl poți modifica ulterior. 

A nu se confunda template-urile cu platformele de magazine online spre exemplu, care nu pot fi modificate și pentru care plătești un abonament lunar pentru a-ți plasa produsele. 

Fiind ceva gata făcut, volumul de muncă al developer-ului este mai mic. De aceea, template-urile sunt o soluție foarte bună mai ales pentru început, prețul și timpul de implementare fiind mai mici, pe când un site construit de la zero costă mai mult și timpul de execuție este mai mare (de obicei, proprietarii se răzgândesc de multe ori în privința designului până se ajunge la o variantă finală). Apoi, odată ce afacerea crește, poți îmbunătăți oricând site-ul. 

model magazin onlineDe exemplu, dacă vrei să-ți faci un magazin online și nu vrei să cheltui foarte mulți bani la început, poți folosi un model predefinit și odată ce afacerea începe să meargă, poți reinvesti o parte din bani pentru a îmbunătăți sau personaliza site-ul. 

Un template este de asemenea folositor atunci când folosești site-ul pe post de carte de vizită sau site de prezentare. Adu-ți aminte ce ai făcut ultima dată când ai întâlnit o persoană nouă sau când ai primit o carte de vizită. Fie ai căutat persoana sau firma respectivă pe Facebook sau altă rețea de socializare, fie ai căutat site-ul pentru a afla mai multe informații nu? 

Acum toată lumea te caută în mediul online, iar un site de prezentare îți oferă seriozitate și profesionalism.    

Să zicem că ești un avocat. Având site-ul tău pe cartea de vizită, le dai oamenilor ocazia să afle mai multe despre ține și despre serviciile tale prin intermediul site-ului. Pentru asta nu ai nevoie de un site foarte complex, de aceea și prețul este unul mai mic, dar prin credibilitatea pe care ți-o oferă prezența în mediul online cu siguranță vei atrage mai mulți clienți. 

Ține minte: în ziua de azi dacă nu ești în online, nu exiști!

Reconstructia si redesign-ul unui site

În general, antreprenorii doresc un site nou din 2 motive: fie site-ul are un aspect și o structură foarte învechită, fie nu mai vinde. Iar aceste 2 aspecte de obicei sunt strâns legate. 

Reconstrucția unui site necesită mai puțină muncă decât crearea unui site de la 0. Fiindcă există deja o bază de la care se pleacă, volumul de muncă al web-developer-ului este mai mic. 

Redesign-ul unui site poate însemna:

  •  modificarea parțială a temei sau chiar modificarea totală
  •  reorganizarea structurii de linkuri interne
  •  adăugarea de pagini noi
  •  adăugarea de funcții noi precum formulare, module, animații etc
  •  reconstrucția site-ului pe o platformă CMS (WordPress, Joomla etc)
  •  adaptarea pentru tabletă și mobil, adică un site responsive
  •  etc

 Un alt factor care influențează costurile de redesign ale unui site este rebranding-ul-dacă vrei să îți modifici logo-ul, să faci rebranding, costurile cresc pentru că acest lucru implică și munca graphic designerului. 

Deoarece redesign-ul unui site nu este un produs standard, ci poate însemna foarte multe lucruri, nu se poate aprecia un preț standard. De aceea, pentru a afla cât costă un redesign de site care să se potrivească nevoilor afacerii tale, cea mai bună opțiune este să ceri o ofertă de preț.

Cât costă un site custom-made

Un site custom-made este un site creat de la zero adaptat nevoilor clientului și reprezintă imaginea companiei.

Un site personalizat poate să coste de la câteva sute de euro până la câteva mii de euro. Dar hai să vedem câteva lucruri concrete. 

Factori care pot să influențeze costul unui site:

  • Mărimea site-ului

Un site cu 20 de pagini va costa cu siguranță mult mai puțin decât un site cu 100 de pagini. Sau prețul unui magazin online cu 100 de produse va fi mai mic decât cel al unui magazin online cu 10 000 de produse.

  • Complexitatea site-ului

Un site interactiv cu aplicații web este mai scump decât unul care are doar text, imagini, video. Spre exemplu, dacă ai un shop online și dorești vizualizare 360 de grade a hainelor, acest lucru necesită un efort mult mai mare din partea developer-ului. Sau dacă se doresc module de plată personalizate.

  • Branding

Crearea unui site de la zero de multe ori presupune și conceperea logo-ului. De multe ori, acest lucru durează pentru că se fac mai multe variante de logo până se ajunge la una finală.

  • Design

Se întâmplă deseori ca viziunea proprietarului asupra site-ului să se schimbe. Asta înseamnă că designer-ul trebuie să refacă din nou tot design-ul site-ului, iar acest lucru înseamnă mai mult timp până la implementarea lui și poate influența și costurile.

  • Adăugarea conținutului

Adăugarea de conținut (conținutul tău) pe câteva pagini nu influențează prețul de realizare a site-ului. Prețul realizării unui site crește când vorbim de un magazin online de exemplu, unde trebuie adăugat conținut pentru sute sau mii de produse, sau dacă vrei să creăm noi conținutul (descrierile serviciilor, texte de prezentare etc) pentru tine. 

Practic, un site costă  în funcție de  cât de mult este de lucru la el. Revenind la analogia cu casa:  vrei jacuzzi, cascadă interioară și lift, te costă mai mult decât o casă tradițională, obișnuită.    

Cere o ofertă de preț personalizată pentru afacerea ta!

La ce să fii atent atunci când studiezi ofertele de preț pentru un website:

Site responsive – adică să fie disponibil și pe mobil sau tabletă, altfel riști ca afacerea ta să piardă mulți clienți

Conținut – să fii atent dacă agenția de web design adaugă și conținut pentru că poate fi destul de dificil să adaugi conținut în cazul în care ai un magazin online cu mii de produse

Suport – nu toată lumea știe cum să adauge conținut sau să modifice conținutul de pe site; de aceea ar fi bine că firma care îți face site-ul să îți și arate toate aceste lucruri în caz că vrei să faci mici modificări ulterioare (să adaugi/ștergi conținut, poate cum să instalezi un plugin etc)

Mentenanța – pentru a avea un site actualizat tot timpul, ar fi bine să alegi o firmă care să asigure și mentenanța site-ului. De asemenea, e posibil să ștergi din greșeală anumite pagini sau să faci mici greșeli care ar putea fi reparate imediat de către un developer, dar ție ți-ar lua timp care ar putea fi folosit mai util pentru afacerea ta. Mentenanța este utilă și în cazul în care nu vrei să adaugi tu conținut nou pe site.

Optimizare SEO – dacă nu ai un site optimizat pentru motoarele de căutare, aproape că l-ai făcut degeaba pentru că vei pierde foarte mulți clienți 

Hai să bem o cafea împreună și să îți explic în detalii de ce ai nevoie de web site  și promovare online pentru busines-ul tău.

P.S. Nu uita să te abonezi la www.businessmarket.md aici:  https://www.facebook.com/businesmarketmd/

Expertul afacerilor tale!